jejake bebaju puteh

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum

3 disember 2011 
aku pegi hadiri kenduri kanak kanak riang besunat 
mate kemudian tetumpu pade jejake bebaju puteh 
manis senyumannye segak wajahnye
sebok ke sane ke sini membantu ibunye di dapur 
angkat itu angkat ini sedikit bepeloh
sangat rajin nampaknye 
aku hanye memandang dari jaoh 
sambil dudok besimpoh
menikmati hidangan yang disediekan tuan rumah 
mate sentiase memehati si die
kadang kale jejake itu tesenyum memandang aku
mungkin perasan aku dari tadi memandang die 
aku tesenyum malu
sambil memandang ke tempat laen
buat muke ketat aku 

mahu saje aku betegur betanye kaba bebual besame
tapi keadaan x mengizinkan mungkin 
tidak manis rasenye dipandang orang
seharian aku di situ
aku hanye memandang die

siapelah gadis betuah yang dapat memiliki hatinye 
wahai jejake bebaju puteh
laen hari jike diizinkan Tuhan
insyaAllah kite betemu lagik 

5 comments:

  1. aipppp...incek belalang gima yaa????tidak beliau menjelesinye...hehhee

    ReplyDelete
  2. 'adakah die khalifah yang ku cari' ayat sara bile nampak laki ensem. terpengaruh dengn crite tentang dhia... hahaha... bile kau nak blik? cam... cam...rindulah... hahaha

    ReplyDelete
  3. cik loliy : alamak takottt hehe :D

    zuha : hamboii adekah ekkekeek. :D zuha aku balik isnin kot hehe. lame gile cuti da malas nk keje. hehe. kmsalam sume nanti >_<

    ReplyDelete
  4. waaaa....kamu kan dah de encik belalang..jejaka berbaju putih nie kenalkan ngan saya je ar...bleh???huhuhu

    ReplyDelete
  5. coretan-noreul : hehe encik belalang mesti d'utamekan kikikiki :D.. bole ke ni knl kan. kang encink abg mara kang hehe (=

    ReplyDelete